Gister naar Hans, en de hele dag aan BC3 gewerkt.
Zoals vanzelfsprekend werden er regelmatig
backups gemaakt van de source code. En toeval
of niet, na het maken van backup 12, en dus
zitten te werken in werkmap 13, trof het ongeluk
ons, steeds maar vreemde onverklaarbare fouten.
Vanal proberen, maar we kwamen er niet uit.
Terug naar backup 12, en weer de zelfde wijzignigen
eraan maken. En alles lijkt te werken.
We hebben tot gisteravond laat doorgewerkt,
en ben met de laatste bus en trein naar huis
gegaan. Hans had gisteravond het programma
met source code naar de leraar gemails. En
morgenmiddag moeten we naar school voor
de beöordeling. De definitieve versie is klaar,
dus ga ik vanmorgen nog even testen op de
computer van mijn tante, een oude Pentium 1,
zonder MMX, op 200 Mhz. Een ietswat minder
bekende uitvoering van de Pentium 1, die vooral
in scholen en kantoren werd gebruikt. Afin, hij
lijkt het daar goed op te doen, een framerate tussen
de 3 en de 7. Maar voor een bak met die configuratie
is dat toch nog acceptabel. Het programma is nog
steeds gewoon bruikbaar, geen hinderlijke traagheid.
Afin, ik besluit om een schakeling te maken en
deze op te slaan, en en terug te openen, maar
alsof de duivel erme speelt. ( let wel, dit is dus
de final versie, de versie na 12, dus alweer 13! )
Als ik de schakeling terug open zet hij de
schakelaars niet goed. Ik heb nog in de code
gecontroleerd of er de goede versie van de
opslagcode in zit, en die zat erin. Vervolgens
op mijn desktop pentium 4 (sjink) getest,
en nu trad een heel andere, en veel ergere bug op:
de textures van de componenten waren alleen
zichtbaar als de gate open is, als de bliksem
te zien is. De drivers van mijn video kaart waren
niet up-to-date, maar na deze geüpdate te hebben
was het probleem niet verholpen. Het lijkt dus
echt aan het programma te liggen.